星期五, 8月 19, 2005

One Night Stand or One Whole Life? 一夜情或一辈子?

One Night Stand or One Whole Life?

There was once when I was in South Thailand
I had a strong willing to go to the beach where there is a mermaid
I took about an hour bus
Lastly came to a small town
But I started to be panic
Because I couldn’t see any beach or sea….

The beach is suppose just beside the road if this town is nearby the sea
I asked around,
people given directions to me and I followed.

After a while of walking,
I found neither breeze from the sea nor the salty taste of the sea..
I was so tired and disappointed
At the moment when I was about to give up
I saw there was a different color of blue from the sky
It was deep blue
There was wave on top of the water
And it is sea!

I was so excited and just keep going despite of how tired I am
Because I strong realized I was at the correct path
As long as I keep going
I will be at the beach very soon.

Besides kept going, there was only kept going
Until my foot stepped on the sand and felt the sea
Only I was willing to take a rest.

The feeling was simply the great and obtained a strong satisfaction
It wasn’t a matter on how beautiful was the beach
It wasn’t a matter how clear was the water
It also wasn’t a matter is there a mermaid?
The most important was I’m here at the destination led by my strong will

So, if you ask me,
Even though I have been suffering by the Love
Can I love again?
Will I desire to love again?

Yes I will,
Definately yes.
And I’ll be more treasure the love, more understand how to love and will be a better lover than previous

Because I can strongly feel it
It is right at in front
Perhaps it is too far from me
But I realized it is at in front
I’ll just keep going
I’m sure I’ll be there one day.

So my answer is
To Love the Man for One Whole Life.


一夜情或一辈子?

有一次在泰南旅行
心里有一种莫名强烈的欲望想到那拥有美人鱼的海边
坐了约一小时的公巴
去到陌生的小镇

心里竟着急了起来
海呢?
海在那里?
如果这是靠海的小镇
海应该就在路的旁边
可是一路上我也没看见什么靠在路边的海岸呀!

来到市镇
东问西问的
人家指指点点,
我就朝着那应该就是有美人鱼的海边的方向走去。

越走就越远
可是连一丁点的海风也没吹到
咸咸的感觉也没有。。。

就在正想放弃的那一杀那
看见了与天不一样的蓝
那是宝蓝色
那是有涟漪的水
对,那就是海啊!

我兴奋极了
加快脚步不停的王前走
可是那条路还是像无尽头般
宝蓝色的海还是离我很远很远。

我只知道,只要朝着这个方向走,
我就可以到达心里想去的地方。
前方,正是这个前方。
不管有多累也一直往前走,
直到脚板触摸到沙,
才精疲力竭的坐下休息。
心里有着很大的满足感,
沙滩漂亮不漂亮
海水清澈不清澈
有没有美人鱼
都已经不再重要
最重要的是
我凭着那股强烈的欲望到达了目的地。

所以如果你问我
即使我在爱情里受了无尽伤害
我还能再爱吗?
还会再渴望爱情吗?

会,
肯定会。
而且还会更懂得爱、更懂得珍惜、并爱得比以前深,
因为我就是强烈的感觉到
爱情就在前方
也许它离我很远,
但它就在前方,
只要我不辞劳苦地往前走
总有一天
我一定会到达哪里。

所以,
我还是会选择一辈子。

2 則留言:

匿名 提到...

Fren, this is so called DETERMINATION.

DETERMINATION:Its the constant and determined effort that breaks down all resistance and sweeps away all obstacles.


Cheers!

幸福小女人 提到...

读完one night stand or one whole life 后, 我觉得很高兴. 因为你跌到后还会自己爬起来. 我的朋友请你记住: 凡事过去了就让它过去, 向前走, 不要往后看! 一天一天过去, 你会慢慢的发觉你现在比以前幸福快乐!